Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Έσκυψε πάλι στο νερό που έτρεχε και χάνονταν και πια δε µεταµίλησε. Νίκος Καζαντζάκης

 Φωτογραφία: Ο ήλιος βασίλεψε, θάμπωσαν τα βουνά, οι οροσειρές του μυαλού μου κρατούν ακόμα λίγο φως στην κορφή τους, μα η άγια νύχτα πλακώνει, ανεβαίνει από τη γης, κατεβαίνει από τον ουρανό, και το φως ορκίστηκε να μην παραδοθεί, μα το ξέρει, σωτηρία δεν υπάρχει δε θα παραδοθει μα θα σβησει!!

Από τον πρόλογο του βιβλίου του Ν.Καζαντζάκη, "Αναφορά στον Γκρέκο".

Oi αδερφοφαδες!!!

Σ' ένα µικρό πεντακάθαρο ρυακάκι είδε ένα γέρο να σκύβει και να βλέπει, βαθιά αφοσιωµένος, το νερό να τρέχει. Ζύγωσε· έσκυψε να δει τι να θωρούσε µε τόση προσοχή ο γερoς· δεν είδε τίποτα, µονάχα το νερό να τρέχει.
- Τι βλέπεις, παππού; ρώτησε παραξενεµένος. Σήκωσε ο γέρος το κεφάλι, χαµογέλασε θλιµµένος:

- Τη ζωή µου που τρέχει και χάνεται, παιδί µου, αποκρίθηκε· τη ζωή µου που τρέχει και χάνεται...
- Μη θλίβεσαι, παππού, ξέρει αυτή που πάει, κατά τη θάλασσα· όλες οι ζωές του κόσµου κατακεί πάνε, παππούλη.
Ο γέρος αναστέναξε:
- Ναι, παιδί µου, είπε· και γι' αυτό η θάλασσα είναι αρµυρή· είναι από τα δάκρυα.
Έσκυψε πάλι στο νερό που έτρεχε και χάνονταν και πια δε µεταµίλησε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: