Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν περισσότερο
το ψέμα όταν η δημόσια εικόνα τους απειλείται. Μια από τις τακτικές
διαχείρισης της δημόσιας εικόνας τους που εκπέμπουν και των εντυπώσεων
που θέλουν να αφήνουν στους άλλους, είναι οι τεχνικές παραπλάνησης όπως
το ψέμα.
Παράλληλα οι άνθρωποι είναι πιο επιρρεπείς στο να χρησιμοποιήσουν
ψέματα στις αλληλεπιδράσεις τους με άτομα που γνωρίζουν ή με τα οποία
έχουν κάποια σχέση όπως για παράδειγμα οι συνάδελφοι τους.
Οι λόγοι για τους οποίους είναι πρόθυμοι να πουν ψέματα έχουν σχέση
και εστιάζονται στο άτομο τους. Το κύριο μέλημα τους που τους οδηγεί
στην τακτική της παραπλάνησης, είναι η προστασία της εικόνας και αξίας
του ατόμου τους όπως επίσης και της αυτοεκτίμησης τους.
Με λίγα λόγια οι άνθρωποι καταφεύγουν πιο εύκολα στο ψέμα όταν
νιώθουν ότι απειλείται η δημόσια εικόνα που έχει δημιουργηθεί για
αυτούς, όταν αισθάνονται ότι επηρεάζονται οι εντυπώσεις που δημιουργούν
στους άλλους ή ακόμη όταν απειλείται το αίσθημα αυτοεκτίμησης τους.
Τα σημαντικά αυτά συμπεράσματα προέκυψαν από έρευνα Αμερικανών
επιστημόνων οι οποίοι για να κατανοήσουν καλύτερα γιατί και πότε λένε
ψέματα οι άνθρωποι, βασίστηκαν στη θεωρία της κοινωνικής σύγκρισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου